ilkgelen.com

  • 0
Kimi zaman arkadaşlar arasında oynanan, bazen de çocuklardan duyduğumuz bir soru silsilesidir bu... Oyun dediğim zaman aklına ne gelir? Veya herhangi bir şey dediğim zaman aklına ne gelir? Çağrışımları paylaşırsın, bu sanki karşındaki insanın iç dünyasına açılan ufak bir pencere gibidir. Senin için "mavi" deniz demekken, onun için gökyüzü olabilir. Farklı düşünceleri görmek ufkunu açar bu oyunda...

işte ilkgelen.com'da, gördüğünüz kelimenin sizdeki ilk çağrışımını soran ve karşılığında hızınıza ve cevabınıza göre size puan veren bir oyun çıkıyor karşımıza. Hem başkalarının verdiği popüler cevapları görebiliyor, hem de haftanın lideri olarak minik hediyeler kazanabiliyorsunuz.

şu an için test sürüşünde (beta) olan oyun yorumlarınıza açık, dağ gibi bir yapacaklar listesi var ama arada huzurunuza çıkartıp yorumlarınızla enerji almak işleri hızlandıracaktır ;)

ilkgelen.com; çağrışımları yarıştırın! Oynayın, oynatın, yorumlarınızı benimle paylaşın!

Öyle yani ^^

iLasik ve Dünyagöz Rezilliği

  • 0
<< Dikkat, okuyacaklarınız geçici rahatsızlığa veya fikir değişikliğine sebep olabilir. Benden uyarması >>

Gözlüklere veda edeceğiz dedik ya, biraz araştırma yaptık, arkadaşlardan Dünyagöz ismini aldık. Lazer operasyonda çok fazla tecrübeleri varmış. Yakın zamanda operasyona giren arkadaşım göz hekiminin ismini verdi ve Dünyagöz Etiler'den randevuyu aldım. Gittiğim zaman bir seri makinede muayene oldum. Göz numarama bakıldı, gözlük numarama bakıldı, korneam tarandı. İki farklı cihaza daha uğradım. Göz tansiyonu için tazyikli hava da yedim gözüme. Sonuçlarla beraber göz hekiminin çıktık karşısına. İsim vermeyeceğim çünkü anlatacağım rezaletin hekimden ziyade, Dünyagöz'ün suçu olduğuna inanıyorum.

Efendim, hekimin söylediğine göre, lens takmamış olmak daha iyiymiş, kornea yıpranmamış oluyormuş, kuruluk yapmıyormuş vs. Benim kornea kalındığım da yeterli ölçüde olduğu için operasyona çok uygunmuş. Eh, ben de bilgileri aldıktan sonra en azından elimde laser ile gözlüksüz hayata 20 seneden sonra dönebileceğimi öğrendim, mutluydum. Oradan Lazer Bilgi - Rezervasyon'da görevli arkadaş anlatmaya devam etti. Batma yanma olabilir, acıyabilir, netlik hemen gelmeyebilir filan gibi risklerden bahsediyor. İlk hafta, 3 farklı ilaç günde 4 damla kullanılacak, sonra seyrelerek devam edecek vs. Göz kontrolüne gidenler bilir, bir beyaz panoda giderek ufalan harfleri okuturlar. Orada en alt sırayı okuyabilecek kadar güzel görüşe sahip olacağım söylendi. Güzel bir beklenti...

Muayenem 1 ay boyunca geçerliymiş, daha sonra ameliyat olmak istersem tekrar ücret vererek bu tetkikleri yaptırmalıymışım. Ben de dolasıyla randevuyu aldım, 17 Mayıs Cumartesi, öğleden sonra saat 1'e. Böylece 19 Mayıs tatili ile 3 gün dinlenebilecektim. Bir kağıtla eve devam ettim. Elimde randevum var ama gidip gitmemek konusunda kararsızım. Ücret olarak kampanya yapmışlar 3200 TL istiyorlar. Normalde 1450 euro mu neymiş de sabitlemişler. Eh, sağlık bu, özel hastane bi de, vereceğiz bakalım bu parayı eğer ameliyata karar verirsek.

Günü geldi, saat 1'de vardık mekana, çıktık kata, ilave tetkik istenmiş. O düz bir çizginin orta noktası etrafında döndüğü kornea tarayıcısına yine uğradık, raporu aldık. Zaten bu cihazlar hangi noktalara lazer atışı yapılıp görüntünün düzeleceğini hesaplayan aletler. Oradan gelen sonuçları bilgisayara aktarıyorlar ve operasyonda lazer ilgili noktaları cazır cuzur yakıyor :)

Saat 1'de vardık dedim ya, "erken gelmişsiniz" dediler, 13:30 demiştik.". "Hatta şimdi 2'de olacak." Haydaaa, e bana verilen kağıtta 13:00 yazıyor?! Hadi tamam, bi karışıklık olmuş, bekliyoruz. Saat 2 oldu, ameliyata girecek diğer 4 kişi ile beraber 5 kişi bizi içeriye aldılar, Ameliyathane yazar da giremez ya bakşası, işte onlardandı girdiğimiz yer. Bir önlük taktık, bonelendik, galoş geçirdik ve boş bir koridora girdik. İki kişilik iki tane koltuk takımı var, biz 5 kişiyiz. Oturmamız söylendi. Biri ayakta kaldı haliyle. İlk kişiyi aldılar flep (kapak kesesi) kesmek için. O yaşlı gözlerle çıktı odadan, körgöz oturttular koltuğa, bir başkasını kaldırarak. Onu kestiler içeride. Şansına ben sonda mıyım... 2 arkadaş Almanca konuşuyor, bunlardan kadın olan İngilizce de biliyor. 1 kişi hem Almanca hem Türkçe (köprü) konuşurken, diğer genç meraklı arkadaş da sadece Türkçe ile yetiniyor. Benimse İngilizce dışında çook az Almancam var. (ÖSS sorusu gibi oldu, farklı diller yanyana gelecek şekilde kaç farklı şekilde oturabilirler diyesim geldi...)

4 kişinin gözler kesilirken, çıkan Köprü abi, Meraklı'nın sorusuna, "bu ilk aşama, ikincisi de var" dedi. "Şaka di mi" diye sordu tabii çocuk. Ben -zaten gözü çizdiriyoruz, bi de karizmayı çizdirmeyelim- diye hiç sesimi çıkartmadım, bilmiyorum ki... La 10 dakika dediler bize operasyon için ama adam girdi debelendi, çıktı, halen ikinci aşama filan diyor... Neyse, benim gözlerime geldi sıra. Valla darlandım yazarken, bi mola...

...

Ne diyoduk, heh, sıra bendeydi. Aldılar odaya, sırtüstü koyduk kafayı bir yatağa. Göz kapağını açmak için bir şey taktılar, sonra göze sert gelen bir başka parça taktılar. Sabitlemesi için sanıyorum. Stresli bir ortam olduğu için tam doğru hatırlamıyor olabilirim, aklımda kalanı paylaşıyorum. Koni şeklinde bir cihazın içinde kat kat taraçalı bir yapıda LED'ler var gibiydi. Gözü yıkadılar bi ara, kararacak dediler ve ışıklar soldan sağa doğru azaldı ve işlem başla-yamadı. Flöp diye attı o taktıkları parça, olmadı, sıkma gözünü flian dediler, ne yapıp ne yapmadığımı biliyormuşum gibi sanki. Göz bebeği nasıl sıkılır ki lan? Neyse, ikinci kere sabitlediler ve bu sefer cort, iş tamam. Hadi şimdi sol göz, o da tamam. Uyuşturucu sıktıkları için ciddi bir acı yok tamam ama acıyor arkadaş, hissetmiyorum filan yalan. A, bahsetmeyi unuttum, o parçaları göze monteledikten sonra birisi suratınızın üstüne çıkıyor sanıyorsunuz, öyle ki makine abanıyor gözünüz gözçukurunda kaçacak yer arıyor...

Bu basınçlı, baskılı, karanlık yer sonrasında garip bir acı ile çıktım dışarı. Kimseyi kaldırmadılar ama o ikili koltukta araya bir yere oturttular beni. Solum ve sağımda birilerinin bacağını hissettim çünkü :) Sonradan anladığım solda Kadın sağda Meraklı genç. Tansiyonum düştü mü sana. Gözler kararacak ama bayılamıyorum, bir kusma hissi var ki hiç bu kadar kuvvetli hissetmişim. Anksiyeteden gidecem valla. Kusmak için nereye yöneleceğimi bile bilmiyorum, o denli. Birini arıyorum sağda solda ama benimle ilgilenen bir tek genç bir eleman var. Kesim için gittiğimiz odadan başka sol ve sağda iki oda daha var. Köprü abi sanıyorum bizden farklı bir cihaza opere olacak. Arada böyle koşuşturmacalar oldu, flash disk geziyor ortada, "hocanın bilgisayarında yok", "şurda mı acaba dosya" filan diye arıyorlar. Şu kesim dosyasında sıkıntı var, bi terslik olduğu belli. Neyse, o aralıkta ben bi su istemeyi başardım. Fena oldum filan dedim. Kaldırdılar yanımdaki arkadaşları, uzanın buraya ayaklar yukarıda diye, uzatıp yattım biraz. Su iyi geldi, az sakinleştim. Bi, yandan da burun akıyor deli gibi, mendil isteyecek kimse yok bu sefer. Yine bir başka geçişlerinde isteyiverdim. O sırada ilk Alamancı halledildi geçti, ikinci olan Köprü'ye sıra geldi, o da tamam, 3 tamam... Tamam diyorum ama o bekleme süresi öyle fena ki! Sonra 4. olarak kadına geldi sıra. ise 6 numara mı ne bozuk gözleri, içeriden "Follow the orange light!" diye bağrışma tadında sesler geliyor, Almanca çevirmen başka bişiyler diyor, kız cevap veriyor filan. Olm zaten dışarıya bir ses veriyor ki lazer, sanıyorsun çivi çakıyor. Çat çat çıtıtıtıtıçıt, ÇOTANK filan, anlatılmaz yaşanır. Bir de o turuncu ışığı takip etme muhabbetiyle içeride debelenme öyle sıktı ki canımı... Hem saatinde gelmişim erken geldin muhabbeti yapmışlar, hem de en son sıradan alıyorlar, pöf yani!

Sonunda beklenen an geldi ve sonuncu olarak odaya girdim. Koltuğa oturdum. Yine göze aparatlar, yine gerilim. Yakını görebiliyorum tabii, gözümü açık tutmam gerekiyor. Diğer göz, üzerine bir ped konularak kapatıldı, bu gözüm açık, bir cımbız gibi şey gözüme yaklaştı, flep'i tuttu ve kaldırdı. En ilginç anı oydu, merceği almışlar gibi bir an netlik kayboldu, sadece beyaz bir ışık görüyordum... Sonra bi şekilde flepe açık şekilde tutturuldu, gözüm o karanlık dünyaya girdi ve kocaman yanıp sönen bir turuncu ışık gördüm. Meşhur "follow the orange light". Işığa bak diyorlar ama pek mümkün değil kontrol altında tutmak her şeyi. Işığa bakarken o çatırtılarla görüntü üzerinde minik kara noktalar oluşmaya başlıyor. Hani ahşap üstüne büyüteç ile ışık focuslarsın da kararır ya, öyle bi his. Acı filan yok, varsa da panikten anlamıyorsun, "turuncu nokta nerde ya la" diye aranıyorsun. Bir süre sonra öyle bir oluyorki, sadece turuncu ışık görüyorsun, nokta filan değil. Nereye baksan turuncu zaten :) Gözü yıkıyorlar, o siyahlıklar dağılır gibi oluyor ve turuncu yanıp sönmeye devam ediyor kaldığı yerden.

Bu esnada, mesela gözü yıkıyorlar ya, onu yaparlerken bi -sözde- sakinleştirici sesli kadın "şu an gözü yıkıyoruz" diye anons yapıyor. "Şu an lazer işleniyor" filan. Olm sen kimsin, neden şu an olanı söylüyorsun, birazdan olanı söyle de hazırlanayım, farkıdayım zaten şu an ne olduğunun! Işık kocaman olup da belli bir nokta olmaktan çıktığını söylüyorum filan ama anksiyete yapıyorum, bilinmezliğin gözbebeğindeyim çünkü :D O ara, hekim bi çemkirdi, "bırakın konuşmayı, göze odaklanmaya çalışıyorum!" diye, valla iyi geldi o azar.

Diğer göze geçtiğimizde, turuncu bildiğin sol üstte duruyor, hekimin yanında bi -teknisyendir herhalde- var, tamam, böyle bakın filan diyor. Yahu ık-vık diyemiyorum ama sonra solda bu esas filan deyince bakıyorum o tarafa, hekim "tamam şimdi iyi" diyor, işlem devam ediyor. İş bilmiyorlar bunlaaar paniğiyle iyice fena oluyorum... Allah'ım hepi topu dakikalar sürecek ama gözünün önünde olunca çekilmiyor gerçekten, bütün o bekleme süresiyle çok korkutucu bir deneyim halini alıyor bu süreç.

Sonra beni de, tamamdır deyip alıyorlar dışarı. Bir karanlık odaya giriyorum, orada bekliyorlar diğerleri. Doktor hemen muayene edip atıyorlar ameliyathaneden. Işıklı tabii koridor, rahatsız ediyor ama ışığa kadar öyle canım yanıyor ki, sormayın. İstarahat etmek üzere arabayla 20 km'den az yol gidiyoruz, hayatımın en zor yolculuğu oluyor. Gözlerim sıcak bir kere, ateşim var gibi, yanıyorlar, acı çok değişik, araba biraz sarsıldıkça ben dağılıyorum filan. Kendimi eve nasıl attığımı bilmiyorum! Gözlerim yaşarıyor, yaşla şişiyor ve basınç yapıyor sanki. Açıyorum gözlerimi zorla, biraz damla akıyor, inanılmaz rahatlıyor bi kaç saniyeliğine, sonra tekrar başlıyor.

----

Uzun bir mola sonrası durumu özetliyorum; aylar geçmesine rağmen gözlerimde kuruluk var. Biraz yorduğum zamanlarda cidden canım yanıyor ve günümü konforsuz geçiriyorum. Kuruluğun sebebinin, eskiden gözlüğün arkasında rüzgara vs. maruz kalmayan gözün nemini kaybetmemesi ancak şimdi gözlüğü çıkartınca korumasız kalması olduğunu düşünüyorum. Henüz koruma amaçlı numarasız gözlük takıp da gezinmedim, belki de göz pınarlarım tembelleşmiştir bunca yıldır gözlüğün ardında. Mesela, geçtiğimiz günlerde yine gözlerim yandı ve gece uykumdan bolca göz yaşı dökerek uyandım, o yanmayı ve basıncı bir anda geçiren cinsten bir yaşarmaydı. Sabaha bir şeyim yoktu çok şükür.

Kıssadan hisse, hatırladıkça tüylerimi ürperten bir deneyim yaşadım. Bahtsızdım bu konuda, dolayısıyla kimseye tavsiye edemiyorum. Ha, normalde iyi bir bakım/ilgi ve düzgün bilgilendirme ile çok daha rahat bir operasyon olduğundan eminim ama Dünyagöz ve kampanyasından kesinlikle uzak durun derim. Allah daha büyük sorunlardan uzak tutsun.

Öyle yani ^,^

Mac OS'e Ruby on Rails Yüklemek

  • 0
Belki de zaten yüklüdür desem şaşırır mısınız?

Hemen bir terminal açıp "ruby -v" yazın ve cevaba bakın... ruby 2.0.0 yüklüymüş mesela benim Maverick yüklü Mid 2012 Air'imde.

Eğer ruby yüklü değilse başınızın çaresine bakın, ben Rails yüklemek ile devam edeceğim:

"gem install rails" deyince hata aldım. "sudo su" yazarak yola devam ettim. ama daha kolayı var:

"sudo gem install rails" ile yüksek yetki kazanarak yükleme yapın.

O da mı olmadı, XCODE yüklü olmalıymış sizde. Buyrun bu adrese gidip yükleyin: https://itunes.apple.com/us/app/xcode/id497799835?ls=1&mt=12

Daha da olmazsa Mac'i satın, ucuz bi Windows slimbook alın, üstüne kalan parayı da yersiniz. Ben öyle yaptım bak ne kadar mutluyum ;)

Öyle yani ^,^




LG L90'a LCD yenileyen yazılım güncelleştirmesi

  • 0
Az önce aldığımız taze habere göre LG'lerin ekranlarında bir düzeltmeye giden yazılım güncellemesi çıkmış. İndirdik, beş dakikadır yüklenmesini bekliyoruz. Piksellerin daha akılcı kullanılarak görselliğin güzel "render" edilmesini sağlayacaksa diye garip ümitler içindeyim :)
İki gündür kullanıyorum ancak ekranda bir güzelleşme fark ettim desem yalan olur. (fark ettim ayrı yazılıyordu di mi?)

Yazıyı yayınlamamışım, haftalar oldu, halen bi değişiklik hissedilmiyor... :P

Öyle yani ^,^

Windows 8.1'e Ruby on Rails yüklemek

64 Bit bir 8.1 kullanıcısıyım. Single Language (English) lisansım var. 120 SSD, intel inside işlemcim ile Grundig SlimBook'tayım.



  1. http://rubyinstaller.org/downloads/ adresinden 64 bitlik versiyonu indirip kurdum.
  2. Start Command Prompt with Ruby üzerinde 
    • "gem install rails" yazdım.
  3. Epey bir süredir tepkisiz bekliyor...
  4. Sonunda paketleri çekip getirdi.
  5. Ancak bu yazıya başladığım zaman railsinstaller denememiştim, şimdi şiddetle rails installer tavsiye ediyorum, tek seferde yükleyin geçin.
  6. Buradan indirebilirsiniz: http://railsinstaller.org/en ve hatta burası doğrudan 3.0.0 versiyonu.

Yandex Metrika ve Blogger

  • 0

Yandex, Google arama motoru sektörünün dışında da kafa tutmaya devam ediyor. Analytics karşısındaki güçlü aracı "metrica" size Google'dan farklı olarak ısı haritası ve imleç hareketlerini sunuyor.

Tıklama haritası, kullanıcıların sitenizde tıkladığı yerleri size gösteriyor. Kırmızı noktalar bolca tıklama alan, mavilerse soğuk ve pek uğranmayan yerler.

Yeni yerleştirdiğim için şu an basitçe gidip üye olmanızı tavsiye edeceğim, ancak biraz rapor geldi mi şahane sitelerimin nasıl canavar gibi çalıştığını görseller üzerinden paylaşıyor olurum. Görseller üzerinden de daha detaylı anlatırım.

Seagate 80GB HDD incelemesi


Refreshing devices.
Refreshing devices. [Done]
Refreshing devices.
Refreshing devices. [Done]
Starting benchmark.
Bechmarking P:(00000000____)
Started at 04.06.2013 16:36:27
Filename: P:\test.tmp
Starting large file benchmark. With 100MB file.
16384k:6 Write Speed:22,55MB/s
16384k:6 Write Speed:22,46MB/s
16384k:6 Write Speed:22,35MB/s
16384k:6 Average Write Speed:22,45MB/s
16384k:6 Read Speed:27,61MB/s
16384k:6 Read Speed:27,37MB/s
16384k:6 Read Speed:27,52MB/s
16384k:6 Average Read Speed:27,50MB/s
8192k:12 Write Speed:22,43MB/s
8192k:12 Write Speed:22,19MB/s
8192k:12 Write Speed:22,15MB/s
8192k:12 Average Write Speed:22,26MB/s
8192k:12 Read Speed:27,86MB/s
8192k:12 Read Speed:28,10MB/s
8192k:12 Read Speed:27,98MB/s
8192k:12 Average Read Speed:27,98MB/s
4096k:25 Write Speed:22,22MB/s
4096k:25 Write Speed:22,31MB/s
4096k:25 Write Speed:22,35MB/s
4096k:25 Average Write Speed:22,29MB/s
4096k:25 Read Speed:27,84MB/s
4096k:25 Read Speed:27,91MB/s
4096k:25 Read Speed:27,76MB/s
4096k:25 Average Read Speed:27,84MB/s
2048k:50 Write Speed:22,13MB/s
2048k:50 Write Speed:22,41MB/s
2048k:50 Write Speed:22,17MB/s
2048k:50 Average Write Speed:22,24MB/s
2048k:50 Read Speed:27,32MB/s
2048k:50 Read Speed:27,42MB/s
2048k:50 Read Speed:27,58MB/s
2048k:50 Average Read Speed:27,44MB/s
1024k:100 Write Speed:22,20MB/s
1024k:100 Write Speed:22,16MB/s
1024k:100 Write Speed:22,23MB/s
1024k:100 Average Write Speed:22,19MB/s
1024k:100 Read Speed:27,33MB/s
1024k:100 Read Speed:27,41MB/s
1024k:100 Read Speed:27,33MB/s
1024k:100 Average Read Speed:27,36MB/s
512k:200 Write Speed:22,18MB/s
512k:200 Write Speed:22,19MB/s
512k:200 Write Speed:22,15MB/s
512k:200 Average Write Speed:22,17MB/s
512k:200 Read Speed:27,49MB/s
512k:200 Read Speed:27,51MB/s
512k:200 Read Speed:26,74MB/s
512k:200 Average Read Speed:27,24MB/s
Deleting file.
Starting small file benchmark. With 10MB file.
256k:40 Write Speed:22,05MB/s
256k:40 Write Speed:22,59MB/s
256k:40 Write Speed:23,17MB/s
256k:40 Average Write Speed:22,59MB/s
256k:40 Read Speed:26,25MB/s
256k:40 Read Speed:26,89MB/s
256k:40 Read Speed:28,53MB/s
256k:40 Average Read Speed:27,19MB/s
128k:80 Write Speed:21,81MB/s
128k:80 Write Speed:21,54MB/s
128k:80 Write Speed:21,59MB/s
128k:80 Average Write Speed:21,64MB/s
128k:80 Read Speed:20,98MB/s
128k:80 Read Speed:27,92MB/s
128k:80 Read Speed:26,91MB/s
128k:80 Average Read Speed:24,87MB/s
64k:160 Write Speed:21,57MB/s
64k:160 Write Speed:21,18MB/s
64k:160 Write Speed:21,53MB/s
64k:160 Average Write Speed:21,43MB/s
64k:160 Read Speed:23,81MB/s
64k:160 Read Speed:25,95MB/s
64k:160 Read Speed:26,90MB/s
64k:160 Average Read Speed:25,49MB/s
32k:320 Write Speed:17,85MB/s
32k:320 Write Speed:11,83MB/s
32k:320 Write Speed:18,32MB/s
32k:320 Average Write Speed:15,38MB/s
32k:320 Read Speed:19,41MB/s
32k:320 Read Speed:21,09MB/s
32k:320 Read Speed:22,00MB/s
32k:320 Average Read Speed:20,78MB/s
Deleting file.
Starting tiny file benchmark. With 1MB file.
16k:320 Write Speed:11,99MB/s
16k:320 Write Speed:12,71MB/s
16k:320 Write Speed:11,96MB/s
16k:320 Average Write Speed:12,21MB/s
16k:320 Read Speed:14,44MB/s
16k:320 Read Speed:15,43MB/s
16k:320 Read Speed:15,46MB/s
16k:320 Average Read Speed:15,09MB/s
8k:640 Write Speed:9,72MB/s
8k:640 Write Speed:8,62MB/s
8k:640 Write Speed:9,61MB/s
8k:640 Average Write Speed:9,29MB/s
8k:640 Read Speed:9,60MB/s
8k:640 Read Speed:10,20MB/s
8k:640 Read Speed:10,07MB/s
8k:640 Average Read Speed:9,95MB/s
4k:1280 Write Speed:6,31MB/s
4k:1280 Write Speed:6,08MB/s
4k:1280 Write Speed:6,13MB/s
4k:1280 Average Write Speed:6,17MB/s
4k:1280 Read Speed:6,30MB/s
4k:1280 Read Speed:6,46MB/s
4k:1280 Read Speed:6,47MB/s
4k:1280 Average Read Speed:6,41MB/s
2k:2560 Write Speed:3,26MB/s
2k:2560 Write Speed:3,14MB/s
2k:2560 Write Speed:3,17MB/s
2k:2560 Average Write Speed:3,19MB/s
2k:2560 Read Speed:3,22MB/s
2k:2560 Read Speed:3,35MB/s
2k:2560 Read Speed:3,35MB/s
2k:2560 Average Read Speed:3,31MB/s
1k:5120 Write Speed:1,87MB/s
1k:5120 Write Speed:1,94MB/s
1k:5120 Write Speed:1,88MB/s
1k:5120 Average Write Speed:1,90MB/s
1k:5120 Read Speed:2,02MB/s
1k:5120 Read Speed:2,04MB/s
1k:5120 Read Speed:2,09MB/s
1k:5120 Average Read Speed:2,05MB/s
Deleting file.
Benchmark done.
Ended at 04.06.2013 16:39:44

E ama başlayacağım artık!

İett'nin yeni uygulaması çıkmış. Mobiett

Android ve iPhone'da var. Ne işe yaradığını ne siz sorun ne ben anlatayım. Benim projemi yaptılar, haliyle... API verseler de ben yapsam diye beklerken doğrudan uygulama çıktı. Şimdi neden mi yazıyorum bunu;

zaman değişti gençler, bir fikrin varsa saklama artık. seslendir, yaz, çiz, geliştir. Çalınırsa önce ben söylemiştim diyebilirsin, belki dava bile açarsın... Ama en azından sen bilirsin, çevren bilir. Ha tek fikrin varsa zaten senin işin yaş ama bak bu başkasının yaptığı kaçıncı fikrim...

Üzerinde çalıştığım (profesyonel manada) proje ise bir dünya devi tarafından bir kısım yapılmaya başlandı... Halen bir çok projem var ve eminim ki başkaları da bunu düşünüyor aynı benim gibi. Düşünen değil, yapan olmak gerek. Kodlama öğren gerekirse, usta tutamıyorsan sen yapmasını öğren, yap, ortaya çık.

Fikrin iyiyse, önce sen çıkıp önce sen piyasayı tutturdun diye zaten büyük rakiplerin gelir seni satın alıverir. Sen de yeni projelere yelken açmak üzere.....

Güncelleme: 2015'e girerken kendi projelerimi kendim hayata geçirmek konusunda emin adımlarla ilerliyorum ;) Darısı yenilikçi ve katkı sağlayan bireylerin başına ;)

Öyle yani ^,^

Bir TDK ayıbı

Öyle üzüldüm ki sormayın. Ben ki Türkçe için elimden geleni ardına koymayanımdır, Ahmet Necdet Sezer'in anayasa fırlattığı gibi TDK.gov.tr'yi sürekli milletin başına fırlatırım... Ama bu olanlara inanamıyorum.

Olay şöyle gelişiyor efenim, başkabakan Recep Tayyip Erdoğan çıkıp demokratik hakları olarak direnen vatandaşa (ki şahsen gördüm çoğu pırıl pırıl) "çapulcu" diye hitap ediyor. 3-5 çapulcu diyor galiba. Matematiksel hataya hiç girmeyeceğim çünkü sayının 3-5 olmadığı aşikar. Neyse, tabii bir tepki furyası başlıyor, insanlar "hepimiz çapulcuyuz", Çapulcu Diren gibi ti'ye alıyorlar bu aşağılamayı. Ben de fırlatmaya hazır olmak için girip hemen bakıyorum TDK'ye ne yazıyor diye.

Aşağıdaki tanımı okudum: Başkasının malını alan, yağma, talan eden kimse, talancı, yağmacı, plaçkacı.


Tabii orada bırakmadım, çapul ne demek diye baktım, plaçka da neymiş dedim. Neyse, vay be, bildiğin aşağılamış insanları. Başbakan insanları aşağılıyor, düşünsene, olmayacak şey. Peki ama oldu diyelim, ne yapabiliriz? Çapulcu'nun anlamını güncelleyebiliriz! diye parlak bir fikir gelmiş olacak ki TDK'nın aklına, iki gün geçmeden, yeni tanım aşağıdaki gibi oldu:

Tamam hadi değiştirdin, neden bir de açıklama yapıyorsun di mi? TDK'dan aynen alıyorum, adresi budur.

Son basılı sözlüğe bakmadım, doğru olabilir. Ancak değişiklik yoktur demeleri hiç inanılası değil. Sonra kanıt aramaya başladım, nasıl olur diye. Sağolsun bir arkadaş Google aramasını tavsiye etti, site içi arama diye bir özellikten yararlanarak şunu yaptım;

Google'a site:tdk.gov.tr çapulcu yazdım cepten. Aşağıdaki hali halen indexlenmiş durumda. 

Çapulcu denilen şeyin kötü manayla kullanıldığı belli, o yaştaki bi adamın yeni sözlüğe bakıp da kullanacağını pek düşünmüyorum; ama kurumların da şu padişaha uygun hareket etmeleri can yakıcı. İktidar kim/ne olursa olsun, kültür ve ahlakımıza sahip çıkmalıyız.

Öyle yani :(


2GB MicroSD incelemesi

http://usbflashspeed.com/41423


Refreshing devices.
ERROR: Problems with detecting some devices.
ERROR: Problems with detecting some devices.
ERROR: Problems with detecting some devices.
Refreshing devices. [Done]
Starting benchmark.
Bechmarking F:(058F312D81B)
Started at 22.05.2013 09:33:14
Filename: F:\test.tmp
Starting large file benchmark. With 100MB file.
16384k:6 Write Speed:4,50MB/s
16384k:6 Write Speed:4,50MB/s
16384k:6 Write Speed:4,51MB/s
16384k:6 Average Write Speed:4,50MB/s
16384k:6 Read Speed:4,35MB/s
16384k:6 Read Speed:4,35MB/s
16384k:6 Read Speed:4,35MB/s
16384k:6 Average Read Speed:4,35MB/s
8192k:12 Write Speed:4,50MB/s
8192k:12 Write Speed:4,49MB/s
8192k:12 Write Speed:4,50MB/s
8192k:12 Average Write Speed:4,50MB/s
8192k:12 Read Speed:4,36MB/s
8192k:12 Read Speed:4,36MB/s
8192k:12 Read Speed:4,35MB/s
8192k:12 Average Read Speed:4,36MB/s
4096k:25 Write Speed:4,48MB/s
4096k:25 Write Speed:4,49MB/s
4096k:25 Write Speed:4,48MB/s
4096k:25 Average Write Speed:4,48MB/s
4096k:25 Read Speed:4,34MB/s
4096k:25 Read Speed:4,35MB/s
4096k:25 Read Speed:4,34MB/s
4096k:25 Average Read Speed:4,34MB/s
2048k:50 Write Speed:4,48MB/s
2048k:50 Write Speed:4,48MB/s
2048k:50 Write Speed:4,48MB/s
2048k:50 Average Write Speed:4,48MB/s
2048k:50 Read Speed:4,35MB/s
2048k:50 Read Speed:4,35MB/s
2048k:50 Read Speed:4,35MB/s
2048k:50 Average Read Speed:4,35MB/s
1024k:100 Write Speed:4,44MB/s
1024k:100 Write Speed:4,44MB/s
1024k:100 Write Speed:4,45MB/s
1024k:100 Average Write Speed:4,44MB/s
1024k:100 Read Speed:4,35MB/s
1024k:100 Read Speed:4,35MB/s
1024k:100 Read Speed:4,35MB/s
1024k:100 Average Read Speed:4,35MB/s
512k:200 Write Speed:4,37MB/s
512k:200 Write Speed:4,36MB/s
512k:200 Write Speed:4,36MB/s
512k:200 Average Write Speed:4,36MB/s
512k:200 Read Speed:4,36MB/s
512k:200 Read Speed:4,35MB/s
512k:200 Read Speed:4,35MB/s
512k:200 Average Read Speed:4,35MB/s
Deleting file.
Starting small file benchmark. With 10MB file.
256k:40 Write Speed:4,12MB/s
256k:40 Write Speed:4,05MB/s
256k:40 Write Speed:4,11MB/s
256k:40 Average Write Speed:4,09MB/s
256k:40 Read Speed:4,32MB/s
256k:40 Read Speed:4,35MB/s
256k:40 Read Speed:4,35MB/s
256k:40 Average Read Speed:4,34MB/s
128k:80 Write Speed:3,88MB/s
128k:80 Write Speed:3,89MB/s
128k:80 Write Speed:3,87MB/s
128k:80 Average Write Speed:3,88MB/s
128k:80 Read Speed:4,30MB/s
128k:80 Read Speed:4,33MB/s
128k:80 Read Speed:4,33MB/s
128k:80 Average Read Speed:4,32MB/s
64k:160 Write Speed:3,44MB/s
64k:160 Write Speed:3,48MB/s
64k:160 Write Speed:3,38MB/s
64k:160 Average Write Speed:3,43MB/s
64k:160 Read Speed:4,31MB/s
64k:160 Read Speed:4,31MB/s
64k:160 Read Speed:4,33MB/s
64k:160 Average Read Speed:4,32MB/s
32k:320 Write Speed:2,64MB/s
32k:320 Write Speed:2,60MB/s
32k:320 Write Speed:2,63MB/s
32k:320 Average Write Speed:2,63MB/s
32k:320 Read Speed:3,94MB/s
32k:320 Read Speed:4,04MB/s
32k:320 Read Speed:4,04MB/s
32k:320 Average Read Speed:4,01MB/s
Deleting file.
Starting tiny file benchmark. With 1MB file.
16k:320 Write Speed:1,78MB/s
16k:320 Write Speed:1,78MB/s
16k:320 Write Speed:1,75MB/s
16k:320 Average Write Speed:1,77MB/s
16k:320 Read Speed:3,52MB/s
16k:320 Read Speed:3,53MB/s
16k:320 Read Speed:3,46MB/s
16k:320 Average Read Speed:3,50MB/s
8k:640 Write Speed:1,07MB/s
8k:640 Write Speed:1,08MB/s
8k:640 Write Speed:1,09MB/s
8k:640 Average Write Speed:1,08MB/s
8k:640 Read Speed:2,90MB/s
8k:640 Read Speed:2,93MB/s
8k:640 Read Speed:2,96MB/s
8k:640 Average Read Speed:2,93MB/s
4k:1280 Write Speed:0,61MB/s
4k:1280 Write Speed:0,61MB/s
4k:1280 Write Speed:0,61MB/s
4k:1280 Average Write Speed:0,61MB/s
4k:1280 Read Speed:2,11MB/s
4k:1280 Read Speed:2,12MB/s
4k:1280 Read Speed:2,12MB/s
4k:1280 Average Read Speed:2,11MB/s
2k:2560 Write Speed:0,33MB/s
2k:2560 Write Speed:0,33MB/s
2k:2560 Write Speed:0,33MB/s
2k:2560 Average Write Speed:0,33MB/s
2k:2560 Read Speed:1,39MB/s
2k:2560 Read Speed:1,38MB/s
2k:2560 Read Speed:1,38MB/s
2k:2560 Average Read Speed:1,38MB/s
1k:5120 Write Speed:0,17MB/s
1k:5120 Write Speed:0,17MB/s
1k:5120 Write Speed:0,17MB/s
1k:5120 Average Write Speed:0,17MB/s
1k:5120 Read Speed:0,81MB/s
1k:5120 Read Speed:0,81MB/s
1k:5120 Read Speed:0,79MB/s
1k:5120 Average Read Speed:0,81MB/s
Deleting file.
Benchmark done.
Ended at 22.05.2013 09:51:59
Submiting report.
link: http://usbflashspeed.com/41423
Submiting report. [Done]

HTC Desire Z ROM: SpeedDaemon Fantasia v1.0.0 incelemesi


  • Fn+del tuşu tüm satırı siliyor. Bu kimi zaman müthiş bir rahatsızlık yaratıyor.
  • ES File Explorer ile dahili bir dosya tarayıcı mevcut.
  • Sense arayüzü ile açılışta güzel animasyonlar var.
  • Hava durumu canlı duvar kağıdı bulutlu/güneşli/yağışlı havaya göre canlı animasyon sunuyor (genellikle takıldı).
  • QuickSettings notification'da bir sekme olarak yer alıyor ve aksi belirtilmedikçe on-off olarak çalışıyor:
    • Auto Sync
    • Auto Brightness
    • Auto Rotation
    • Wi-Fi
    • Wi-Fi Hotspot
    • Mobile Network
    • Bluetooth
    • GPS
    • Airplane Mode
    • Power Efficiency
    • Media Volume (kayar ayar)
    • All Settings (bas - git)
    • Total Memory: 368MB (bas - git)
  • WiFi'a gitmek için notifications'dan basılı tutunca işe yaramıyor.
  • Voice Recorder mevcut.
  • Music Player var.
  • Flash ışık uygulaması var ancak çalışmıyor.
  • Android versiyonu 2.3.5, HTC Sense versiyonu 3.0



SanDisk Fit 8GB incelemesi




http://usbflashspeed.com/40860

Refreshing devices.
Refreshing devices. [Done]
Starting benchmark.
Bechmarking F:(4C532000040113123053)
Started at 16.05.2013 11:07:08
Filename: F:\test.tmp
Starting large file benchmark. With 100MB file.
16384k:6 Write Speed:3,17MB/s
16384k:6 Write Speed:3,35MB/s
16384k:6 Write Speed:3,38MB/s
16384k:6 Average Write Speed:3,30MB/s
16384k:6 Read Speed:17,78MB/s
16384k:6 Read Speed:17,80MB/s
16384k:6 Read Speed:17,76MB/s
16384k:6 Average Read Speed:17,78MB/s
8192k:12 Write Speed:3,09MB/s
8192k:12 Write Speed:3,08MB/s
8192k:12 Write Speed:3,32MB/s
8192k:12 Average Write Speed:3,16MB/s
8192k:12 Read Speed:17,76MB/s
8192k:12 Read Speed:17,56MB/s
8192k:12 Read Speed:17,76MB/s
8192k:12 Average Read Speed:17,69MB/s
4096k:25 Write Speed:3,11MB/s
4096k:25 Write Speed:3,02MB/s
4096k:25 Write Speed:3,19MB/s
4096k:25 Average Write Speed:3,11MB/s
4096k:25 Read Speed:17,61MB/s
4096k:25 Read Speed:17,60MB/s
4096k:25 Read Speed:17,68MB/s
4096k:25 Average Read Speed:17,63MB/s
2048k:50 Write Speed:3,00MB/s
2048k:50 Write Speed:3,21MB/s
2048k:50 Write Speed:3,22MB/s
2048k:50 Average Write Speed:3,14MB/s
2048k:50 Read Speed:17,73MB/s
2048k:50 Read Speed:17,69MB/s
2048k:50 Read Speed:17,64MB/s
2048k:50 Average Read Speed:17,69MB/s
1024k:100 Write Speed:3,21MB/s
1024k:100 Write Speed:3,25MB/s
1024k:100 Write Speed:3,22MB/s
1024k:100 Average Write Speed:3,23MB/s
1024k:100 Read Speed:17,56MB/s
1024k:100 Read Speed:17,66MB/s
1024k:100 Read Speed:17,58MB/s
1024k:100 Average Read Speed:17,60MB/s
512k:200 Write Speed:3,33MB/s
512k:200 Write Speed:3,55MB/s
512k:200 Write Speed:3,43MB/s
512k:200 Average Write Speed:3,44MB/s
512k:200 Read Speed:17,62MB/s
512k:200 Read Speed:17,42MB/s
512k:200 Read Speed:17,44MB/s
512k:200 Average Read Speed:17,49MB/s
Deleting file.
Starting small file benchmark. With 10MB file.
256k:40 Write Speed:3,57MB/s
256k:40 Write Speed:3,52MB/s
256k:40 Write Speed:2,02MB/s
256k:40 Average Write Speed:2,83MB/s
256k:40 Read Speed:21,50MB/s
256k:40 Read Speed:21,67MB/s
256k:40 Read Speed:21,43MB/s
256k:40 Average Read Speed:21,53MB/s
128k:80 Write Speed:3,38MB/s
128k:80 Write Speed:3,33MB/s
128k:80 Write Speed:3,02MB/s
128k:80 Average Write Speed:3,24MB/s
128k:80 Read Speed:21,12MB/s
128k:80 Read Speed:20,85MB/s
128k:80 Read Speed:21,23MB/s
128k:80 Average Read Speed:21,07MB/s
64k:160 Write Speed:2,58MB/s
64k:160 Write Speed:3,28MB/s
64k:160 Write Speed:3,05MB/s
64k:160 Average Write Speed:2,94MB/s
64k:160 Read Speed:20,69MB/s
64k:160 Read Speed:20,89MB/s
64k:160 Read Speed:20,94MB/s
64k:160 Average Read Speed:20,84MB/s
32k:320 Write Speed:2,87MB/s
32k:320 Write Speed:2,31MB/s
32k:320 Write Speed:2,97MB/s
32k:320 Average Write Speed:2,69MB/s
32k:320 Read Speed:16,55MB/s
32k:320 Read Speed:16,42MB/s
32k:320 Read Speed:16,44MB/s
32k:320 Average Read Speed:16,47MB/s
Deleting file.
Starting tiny file benchmark. With 1MB file.
16k:320 Write Speed:3,21MB/s
16k:320 Write Speed:3,09MB/s
16k:320 Write Speed:1,29MB/s
16k:320 Average Write Speed:2,13MB/s
16k:320 Read Speed:12,25MB/s
16k:320 Read Speed:11,95MB/s
16k:320 Read Speed:11,98MB/s
16k:320 Average Read Speed:12,06MB/s
8k:640 Write Speed:2,30MB/s
8k:640 Write Speed:2,37MB/s
8k:640 Write Speed:2,43MB/s
8k:640 Average Write Speed:2,37MB/s
8k:640 Read Speed:7,88MB/s
8k:640 Read Speed:7,60MB/s
8k:640 Read Speed:7,99MB/s
8k:640 Average Read Speed:7,82MB/s
4k:1280 Write Speed:0,99MB/s
4k:1280 Write Speed:1,44MB/s
4k:1280 Write Speed:1,45MB/s
4k:1280 Average Write Speed:1,26MB/s
4k:1280 Read Speed:4,71MB/s
4k:1280 Read Speed:4,73MB/s
4k:1280 Read Speed:4,43MB/s
4k:1280 Average Read Speed:4,62MB/s
2k:2560 Write Speed:0,80MB/s
2k:2560 Write Speed:0,80MB/s
2k:2560 Write Speed:0,64MB/s
2k:2560 Average Write Speed:0,74MB/s
2k:2560 Read Speed:2,32MB/s
2k:2560 Read Speed:2,29MB/s
2k:2560 Read Speed:2,30MB/s
2k:2560 Average Read Speed:2,31MB/s
1k:5120 Write Speed:0,46MB/s
1k:5120 Write Speed:0,47MB/s
1k:5120 Write Speed:0,46MB/s
1k:5120 Average Write Speed:0,46MB/s
1k:5120 Read Speed:1,34MB/s
1k:5120 Read Speed:1,35MB/s
1k:5120 Read Speed:1,34MB/s
1k:5120 Average Read Speed:1,34MB/s
Deleting file.
Benchmark done.
Ended at 16.05.2013 11:21:05
Submiting report.
link: http://usbflashspeed.com/40860
Submiting report. [Done]

Ürün inceleme - Eti Browni Mousse

Şimdiye kadarki en tatlı incelememi yaptım sanırım. Yusufpaşa taraflarında AÖF Bürosuna giderken bir bakkalda gördüm ve hemen denemeliyim diye atladım.

Dışarıdan bakıldığı zaman hoş bir mavi tonundaki ambalajı janjanıyla dikkat çekiyor. Mus diye okunduğunu tahmin ettiğim mousse'de yoğun bir lezzet beklentisi yaratıyor.


Hemen yumulduktan sonra söylemeliyim ki bir Browni Intense olamaz ancak yine de güzel bir lezzet olmuş. 

Dipnot: Çikolatası şöyle yoğun, aroması böyle andırıyor filan gibi yorumlar bekliyosanız gidip TV'deki gurmeleri izleyin, ben haberiniz olsun bu yeni üründen diye yazayım dedim ;)

Öyle yani ^^

Ruby on Rails öğreniyorum

Rails'i çalıştırmak ve bir webserver kurmak beni epey zorladı. En kolay yolu şu şekilde buldum:

www.railsinstaller.com adresine girip her-şey-içinde-paket'i indirdim. Her seçeneğini kabul edip yüklemeyi tamamladım. Karşıma kara ekranda bir kaç soru geldi, ismimi, cismimi güzelce yanıtladım.

Bana bir SSH üretti, kendiliğinden de clipboard'uma kopyaladı. Kesin sonra lazım olacak, bir yerlere kaydetmek lazım.

ssh-rsa --deyip uzuyor gidiyor ve bilgilerimle bitiyor--  Volkan Ger <[email protected]>

Command Prompt karşımda C:\Sites> olarak blink'liyor. Sırada biraz Ruby dersi çalışmak var. http://guides.rubyonrails.org/getting_started.html adresinden başlangıç için gerekli bilgileri topluyorum.

gem install rails komutu ile rails yüklemesini başlatıyorum. Epey bi'şiy yapmadan bekletiyor. Railsinstaller ile yükleme yaptığınızda rails aslında zaten yüklenmiş oluyor.

İşlem bittikten sonra rails --version komutu ile sürümünüzü öğrenebilirsiniz. Bana Rails 4.0.3 diyor.

Ardından  rails new blog yazdık ve uygulamamız oluştu.

rails sunucusunu çalıştıralım rails server yazarak. ("server" yerine sadece "s" harfini de kullanabilirsiniz.) Kapatmak icin ctrl c basmalısınız.

Server çalışıyorken yeni komutlar vermek adına bu cmd penceresi işe yaramaz artık, İndirin arkaplanda dursun, yenisini açın siz. Oradan rake'tir generate'dir, scaffold'dur kullanırsınız...

Bu arada bir iki günde basitçe uygulama çıkartabiliyorsunuz; örnek: www.meyme.net

Yazıyı 8 Mart'ta yazmıştım, yayınlamak bugüne kısmetmiş.

Öyle yani ^,^





[Solved] Ruby on Rails - DL is deprecated, please use Fiddle

  • 0
Ruby sürümünüzü 2.0.0'a yükselttiyseniz herhangi bir komutta karşınıza anında bu yazı çıkıyor olabilir. Biraz araştırdım, bu aslında hata değil, bir uyarı.

En temizi, bu uyarıyı gözardı etmek. Bilgisayarınızda (windows) aşağıdaki adrese gidip


C:\Ruby200\lib\ruby\2.0.0\dl.rb
dl.rb dosyasını Sublime, notepad++ gibi kullandığınız editörde açarak,

warn "DL is deprecated, please use Fiddle"
yazısının başına bir # koymanız ve yorum haline çevirerek karşınıza çıkmasını önlemeniz. Yani son halde şu şekilde olacak:

#warn "DL is deprecated, please use Fiddle"
Bu haliyle, gayet uyarısız ve sonuçta gıcık etmeyecek şekilde çalışıyor ;)

Öyle yani ^^

Ruby on Rails - bundle install hatası

  • 0
Siz de, bundle install deyip veya yeni bir gem yüklerken aşağıdaki gibi bir deneyim yaşıyor ve SSL hatası alıyor musunuz?:

C:\Sites\myproject>bundle install
Fetching gem metadata from https://rubygems.org/.........
Fetching additional metadata from https://rubygems.org/..

Gem::RemoteFetcher::FetchError: SSL_connect returned=1 errno=0 state=SSLv3 read
server certificate B: certificate verify failed (https://rubygems.org/gems/rake-
10.3.2.gem)
An error occurred while installing rake (10.3.2), and Bundler cannot continue.
Make sure that `gem install rake -v '10.3.2'` succeeds before bundling.

En basit çözüm; C:\Sites\myproject\Gemfile dosyasını açıp, ilk satırdaki 

source 'https://rubygems.org' yazısını basitçe
source 'http://rubygems.org' ile değiştirmek. Sizin de farkettiğiniz gibi, sadece https yerine http yaptım. Güvenli değil filan ama canım ülkemde bi ara rubygems.org hiç açılmıyordu, bu şekilde çalışmasına bile şükür :S

öyle yani ^^